1000 dagen (en nog veel meer getallen) - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Arnold en Dorian - WaarBenJij.nu 1000 dagen (en nog veel meer getallen) - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Arnold en Dorian - WaarBenJij.nu

1000 dagen (en nog veel meer getallen)

Door: Dorian en Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold en Dorian

05 Februari 2011 | Chili, Viña del Mar

5 februari was een dag om te herinneren! Natuurlijk was de lieve Lianne jarig maar wij zelf hadden ook wat te vieren, we waren namelijk precies 1000 dagen 'in love'! Het plan was om Valparaiso te bezoeken en daar ook te lekker uit eten te gaan. Valparaiso is een havenstadje met een bohemian sfeer, echter onze reisbijbel gaf ook te kennen dat je op je spullen moest passen. En nadat de eerste dronkenlap (om 13.00 uur) ons had aangesproken voelde Do zich een stuk minder op haar gemak. We hebben de stad bekeken en omliggende bergjes beklommen, o.a. met een ouderwetse trolleybus, maar zijn daarna teruggekeerd naar Viña del Mar. Dit is een kustplaatsje en hier hebben we dus voor het eerst van ons leven in de Pacific gezwommen! Het weer is ook al een paar dagen lekker en dus hebben we weer een heerlijke kleur!

In tegenstelling tot de afgelopen weken, hebben we dus niet heel veel beleefd om een heel lang verhaal te schrijven. We hebben echter de afgelopen 12 weken wel het e.e.a. bijgehouden wat we dus nu met jullie willen delen:
Aantal landen: 5
Aantal stempels in het paspoort: 18 (+2 en een sticker voor Do in verband met tripje naar Turkije met Sanne)
Aantal taxi's: 13
Aantal keer gewassen: 10
Aantal foto's (excl. welke we gedelete hebben) : 1912
Aantal video's (excl. welke we gedelete hebben) : 44
Aantal dagen gereisd: 85
Aantal items genaaid: 2 (met nog minimaal 1 in het vooruitzicht)
Aantal dagen nog te gaan: 280
Aantal slaapplaatsen: 25
Aantal zoekgeraakte items: 5
Stand Yaniv (Israelisch kaartspel): 7-3 voor Arnold
Aantal Nederlands in de hostels waar wij hebben geslapen: 24
Aantal hits van onze website: 5953
Aantal reisverslagen geplaatst: 18 (excl. deze)
Aantal reacties van jullie: 195
Aantal websitevolgers per mail: 41
Meest bekeken verslag: 'Afscheidsfeestje' (huh das raar...)
Aantal boeken gelezen: 5,5 (Do) en 4,5 (Arnold)

Wat betreft Chili hebben we ook weer een paar ontdekkingen gedaan
- het lokale gerecht 'Chorrillana' bestaat uit patat, gebakken ei, uien en varkensvlees en dat alles door elkaar gehusseld
- auto's stoppen voor voetgangers, dit in tegenstelling tot de Argentijnen en Brazilianen
- je moet hier echt nog beter op je tas letten, anders is ie weg of leeg
- we dachten dat er 5 uur tijdsverschil met Nederland was, maar dat is toch maar 4 uur
- ook hier hebben ze van die verkopers die de stranden afstruinen, naast het gebruikelijke assortiment verkopen ze hier ook (gekookte?) eieren
- ze hebben hier nog meer straathonden....
- in de supermarkten staan jongens van gem. 14 jaar achter de kassaband die je tas willen inpakken en daarvoor een fooitje hopen te krijgen (maar Arnold is natuurlijk altijd te snel af)
- de gemiddelde chileen is klein (dus Arnold voelt zich groot), mollig en heeft zwarte haar

Oke, hasta la pasta, we gaan naar bed. Dit keer geen foto's maar dat komt wel weer als we ons verslag over Santiago schrijven!

Ciao!

• 06 Februari 2011 - 08:17

De Dissels:

Yesss, ben de eerste!!!!!
    Leuke getallenfeitjes... Veel plezier op jullie 1001e dag samen. Dikke kus

• 06 Februari 2011 - 08:19

Ellepel:

Hoi Arnold en Do,

Laat ik nu de eerste zijn die op ditverslag reageert en laat dit nu ook mijn eerste reactie zijn op
    jullie verslagen.
    Ik volg jullie op de voet, heb wat kleine blaartjes maar dat hindert niet :-) en vind het heel mooi en bijzonder om te lezen wat jullie allemaal al gezien en meegemaakt hebben.
    Geniet van zoveel dagen meer...

Beso Ellepel

• 06 Februari 2011 - 08:20

Ellepel:

Helaas....

• 06 Februari 2011 - 11:15

Arie & Liesbeth:

Alle verslagen zijn heel leuk om te lezen maar deze is Super. Je weet dat je moeder gek is op dit soort opsommingen.
    Het lokale gerecht lijkt heel veel op een Turkse kapsalon,lijkt me heerlijk.
    Ga door met het verbeteren van jullie score. Het totaal is nu 8721.
    Dikke knuffel

• 06 Februari 2011 - 12:43

Carol En Cor:

Van harte gefeliciteerd.geniet er lekker van groetjes C en C

• 06 Februari 2011 - 13:38

Papamamado:

Leuk die cijfers maar het roept bij ons toch wat vragen op zoals:
    - Wat of wie 10 x gewassen ?
    - En... niet onbelangrijk, hoeveel euro's uitgegeven ? (houden jullie dat niet bij?)
    - En....wat wordt er bedoeld met 2 "items" genaaid ?
    - Ook de 5 zoekgeraakte "items" ?
    Jullie weten toch, wij willen alles precies weten............

ps.....ssssstt.... weten jullie hoeveel kaarsjes mamado al heeft opgestoken..?
    Beso... beso van papado

• 07 Februari 2011 - 07:35

Emek:

Aantal keer gewassen... is dat kleren of jullie zelf...?

Fijn dat het goed en gezond met jullie gaat!

• 08 Februari 2011 - 16:15

Inge Hoogerheiden:

Hoi Dorian en Arnold,

Heb even genoten van de verhalen en de foto's. Beelden zeggen inderdaad genoeg. Enjoy, Inge Hoogerheiden

• 09 Februari 2011 - 20:42

Nolus!:

Veelste lang al niets van je vernomen. Heb mijn emailadres hiernaast maar ingevuld kan ik wat beter op de hoogte blijven. Bij jou alles super lees ik. Hier alles ok.

Nog heel veel plezier !!

Timo

• 12 Februari 2011 - 11:19

Matthijs Schouten:

veel plezier in zuid-amerika
    groetjes matthijs schouten en mijn vader

Verslag uit: Chili, Viña del Mar

Arnold en Dorian

Na een paar tripjes naar Parijs, Londen en Barcelona, vlogen we in 2010 voor het eerst ver weg, Zuid-Amerika was de bestemming. Pas een jaar later kwamen we weer terug. Het was fantastisch! En we hadden het reisvirus te pakken! We hebben een prachtige honeymoon naar Java, Bali en Gili beleefd. Een zomer genoten in Italië. El Classico bekeken in Madrid. Uitgewaaid op Schiermonnikoog. Ons weer kind gevoeld in Disneyland Parijs. Oud en Nieuw gevierd in New York. Op prachtige stranden gelegen in Kefalonia. Geskied in Val Thorens. Vlaamse gastvrijheid beleefd tijdens weekendjes weg in Antwerpen, Brugge en Gent. Nu is het gelukkig weer tijd voor een langere reis; 6 maanden naar Nieuw Zeeland en Zuid-Oost Azië!!! Veel leesplezier met onze (soms ietwat lange) reisverslagen!

Actief sinds 09 Juli 2010
Totaal aantal bezoekers 195680