Sydney mee?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnold en Dorian - WaarBenJij.nu Sydney mee?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnold en Dorian - WaarBenJij.nu

Sydney mee??

Blijf op de hoogte en volg Arnold en Dorian

22 November 2015 | Australië, Sydney

Een A380 bracht ons van Dubai naar Sydney. Het grootste passagiersvliegtuig van Emirates was van alle gemakken voorzien en de stoel naast ons bleef leeg. De vlucht van ruim 13 uur ging relatief snel voorbij met het kijken van de steengoede serie Mr. Robot en hazenslaapjes. Om 6.39u landden we en om 7.10u stonden we bij de trein.

Daar kwamen we tot de ontdekking dat onze creditcard niet in onze tassen zat... Ai... Amateurs zijn we! Wat nu? Gelukkig hadden we al wat Australische dollars op zak! Onze eerste Airbnb host Luke had de sleutel van zijn appartement in zijn brievenbus gedaan dus we konden het appartement in. Dat was best een rare gewaarwording. Zijn foto's en andere prullaria bekijkend, zagen we dat hij als commando heeft gediend in Irak en Afghanistan. Stoere kerel en voor Do niet vervelend om naar te kijken ;)

Na een verkwikkende douche, bellen we met de bank en bekijken we onze opties om een creditcard te bemachtigen... Want zonder kaart is het best lastig om bijvoorbeeld een auto in nieuw Zeeland te huren... We worden echter niet veel wijzer. We besluiten om ons richting het strand te begeven, wellicht krijgen we een ingeving hoe we dit gaan oplossen. Via het grote Centennial Park en mooie woonwijken komen we 2 uur later aan bij de kust. Een mooi wandelpad langs Bronte Beach en Tamarama Beach brengt ons bij het beroemde Bondi Beach.

Op de terugweg informeren we bij een bank wat onze mogelijkheden zijn. Men is zeer behulpzaam en geven ons een paar tips maar heel veel verder komen we niet. Terug in het appartement ontmoeten we Luke, koken we een lekkere pasta maaltijd en om 19.30u liggen we op 1 oor.

De volgende dag skypen we met Arie en Liesbeth. Heel misschien lijkt het mogelijk te zijn om hun creditcard te gebruiken voor de huurauto. Fingers crossed dus... Enorm bedankt voor de hulp! Hoewel we er nog niet gerust op zijn, moeten we het maar even laten rusten tot dat we in NZ aan komen. En tot die tijd, tot de max genieten in Sydney!

Het is bloedheet op onze 2de dag in Sydney maar onze benenwagen voert ons over de Harbour Bridge en langs de Opera House. Beiden zijn prachtig van veraf en dichtbij! In Chinatown eten we en daarna vertrekken we richting The Rocks. Een wijk waar de eerste gedetineerden vanuit Engeland zich vestigden. Een gids vertelde ons allerlei anekdotes over de roerige geschiedenis van deze wijk. Daarna was het echt de allerhoogste tijd voor een biertje!!

Dag 3 zou ook bloedheet zijn, dus met zwemkleding vertrokken we van huis. Het was echter bewolkt, koel, niet helemaal droog en er woei een aardig windje. Wat een verschil met de dag ervoor!! De familie van Nienes had ons een Hop On Hop Off Ferry Tour cadeau gegeven. Een heerlijk cadeau!! En het kon uitstekend gecombineerd worden met de wens van Do om een koala te zien. Eigenlijk was de wens om zo'n schattig beertje te aaien maar dat schijnt bij wet verboden te zijn voor 'normale burgers'. Met de ferry bezochten we dus de Taronga Zoo. Het was een prachtig gelegen dierentuin op een helling tegenover Sydney downtown. Normaliter zijn wij geen grote fan van dierentuinen maar hier was duidelijk dat men grote zorg droeg voor het welzijn van de beesten. Er zijn ook allerlei broedprogramma's voor beesten die met uitsterven worden bedreigd. Gedurende de afdaling zagen we onder andere koala's, wombats, kangoeroes, vogelbekdieren, wallaby's, tasmaanse duivels en we werden getrakteerd op een baby komodo varaan. Deze is dan niet inheems Australisch, maar staat al een tijdje op ons lijstje.

Na een kleine omweg met de boot kwamen we 's middags aan op Manly beach. Dit is een soort Scheveningen, zowel toeristen als locals gaan er heen om te genieten van het strand en de golven. We maakten een wandeling naar een klooster dat er prachtig bij lag en daarna liepen we door naar een mooi uitkijkpunt over de kustlijn. Snelwandelend haalden we net weer de boot terug richting Sydney! Een laatste blik op het Opera House en de Harbour Bridge, en toen op huis aan.

Want om 5.30u ging het wekkertje weer, traditiegetrouw is dat La Vida Loca van Coldplay bij ons. Inpakken ging dit keer alweer een stukje makkelijker dan in Dubai en dus waren we zelfs eerder op het vliegveld dan gepland. De vlucht ging voortvarend en voor we het wisten landden we in Auckland. Vervolgens namen de strenge douane formaliteiten nogal wat tijd in beslag maar gelukkig zonder boetes of extra toeslagen mochten we Nieuw Zeeland in. Daarna direct door naar het autoverhuurbedrijf. Nog steeds fingers crossed of we de gereserveerde auto mee konden nemen zonder een creditcard... Het toeval wilde dat de jongeman die we eerder via Skype hadden gesproken, ons nu hielp! Hij wist er dus al vanaf en was meer dan behulpzaam. De kiwi way!?! En nadat we een instructiefilmpje over links rijden in NZ hadden bekeken, kregen we de sleutel van een Mazda Demio! Jieha!! Nieuw Zeeland here we come!!!

Liefs!

PS De foto's van Dubai staan nu bij het verslag.
PS Dennis, Renske en Karen van harte gefeliciteerd!!
PS Astrid, ik hoop dat Michelle en Erik het net zo naar hun zin gaan hebben in Dubai als wij!
PS Ilona, leuk als je weer met ons meereist :) Hebben jullie ook weer plannen?
PS Garrick, we eindigen in Zuid Oost Azië, dus als je nog tips hebt... :)
PS Bedankt voor alle leuke reacties op ons eerste verslag en de honderden likes en reacties op Facebook op onze posts!

• 22 November 2015 - 23:18

Hermano Hermana Mayor:

leuk verslag Do & Arnold. Moet mr robot ook snel maar gaan kijken, heb ook goede recensies gelezen. En credit card heb je toch helemaal niet nodig down under; want je weet toch
    " Do you come from a land down under?
    Where women glow and men plunder?"

• 23 November 2015 - 01:14

Rita:

Wat een heerlijk verhaal. Jullie kunnen er wat van. Geweldig hoor. Fijn dat het met de creditcard is opgelost. Geniet van NZ. Liefs Rita

• 23 November 2015 - 07:41

Dennis:

Do en Arnold bedankt hè. Veel plezier in NZ.

• 23 November 2015 - 09:07

Maudy:

Zit niet mee?? Valt mee. Gelukkig bleven jullie "cool", ook bij 39 graden. Prachtige foto's, ook die van Dubai. Lekker blijven neuzen samen en veel plezier in NZ. xxx

• 23 November 2015 - 09:52

Mamado:

Maandag morgen als eerst een verrassing voor ons. Op mijn smart lees ik over een nieuw verslag. Zondag ochtend had ik nog even gekeken, zag niets, ik dacht ze hebben wel even wat anders aan hun hoofd. Dat blijkt waar te zijn. Aktie credit-kaart.
    Mooi de harbour bridge en het opera house. Ga lekker door met genieten en denk maar zo een slechte generale is een geweldige uitvoering. Veel geluk en plezier met DEMIO. Koes van moes

• 23 November 2015 - 10:15

Arie & Liesbeth:

Het is een leuke start van de week,tijdens het ontbijt een lekker lang verslag van jullie vele belevenissen te lezen.
    Mooie foto's ook die van Dubai.Jullie genieten er goed van,blijf dat lekker doen.xxx

• 23 November 2015 - 11:35

Tas:

Weer een heerlijk verslag! En toffe foto's!

@Do heb jij niet ooit eens een project of spreekbeurt gehouden over Koala's?

Enjoy jullie roadtrip! <3

• 23 November 2015 - 12:25

Edwin & Mirjam:

Leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Geniet maar lekker!

• 23 November 2015 - 13:08

PapaDo:

Leuk verslag en hele mooie foto's, jullie kunnen er wat van. Wat een prachtig gebouw is dat Opera House, een geheel nieuwe bouwstijl. Indien ik wat aan de vergeten creditcard kan doen, laat het mij dan weten. Veel plezier in NZ, geniet van alle mooie en fijne dingen. Blijf wel links rijden daar met die mazda he, want ook na een paar dagen nog blijft dat bij snelle reacties toch altijd wennen. Groetjes van PapaDo, o... ja ook van Rebel.

• 23 November 2015 - 15:00

Yvonne:

Ho reizigers, leuk verslag en foto's!. Nog even over de credit card...je kan geen auto huren met een credit card op naam van iemand anders..is jullie credit card thuis?..of zoek?...je kan de credit card dan op laten sturen door n familielid bijvoorbeeld.. Grtz Yvonne..onwijs veel plezier!

• 23 November 2015 - 16:23

Lois:

OMG!!! Echt vette foto's

• 23 November 2015 - 16:23

Hans En Miranda:

Wat een leuk verslag en prachtige foto's!!!

• 23 November 2015 - 20:23

Martijn Nobel:

Wat een leuke verhalen! En gave foto's zeg!!! Have a nice time!!

• 23 November 2015 - 21:05

Bianca & Srm:

Lijkt of jullie al weken weg zijn: genoeg airmiles erbij en alweer zo veel kilometers afgelegd. Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen. Hier hebben we vanmorgen voor het eerst weer moeten krabben. Wat een ellende....Dan maar gutsend van de warmte X

• 23 November 2015 - 23:06

Marc:

Leuk om te lezen waar jullie rondhangen, en leuke foto's! Geniet ervan daar in Aotearoa!

• 24 November 2015 - 12:44

Monique: