Hello goodbye Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Arnold en Dorian - WaarBenJij.nu Hello goodbye Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Arnold en Dorian - WaarBenJij.nu

Hello goodbye Dubai

Blijf op de hoogte en volg Arnold en Dorian

17 November 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De grote afwezige was Joris Linssen maar voor de rest was onze Hello Goodbye afscheidsborrel zeer goed bezocht. Het deed ons zeer goed om te zien hoeveel lieve mensen samen met ons wilde proosten op een mooie reis. We zijn verwend met heel veel cadeautjes, lieve teksten, grappige opdrachten, hartverwarmende knuffels en als kers op de taart een prachtig lied! Sjaak en Janny lieten zien wat gastheerschap was en onze dank is enorm groot dat zij hun huis open stelde voor al onze gasten! Het was voor ons een heerlijke dag! Bedankt allemaal!!

Zondag pakten we onze plunjezak en met ruim 33 kilogram checkten we onze bagage in. Met lieve woorden namen we afscheid, een laatste kaartje werd toegestopt, de laatste whatsappjes verstuurd, en daar gingen we dan!! All right, I love you, let the adventure start! Een korte vlucht, zonder noemenswaardigheden, bracht ons in Dubai.

Aangekomen op een schitterend vliegveld, waar alles luxe uitstraalt, konden we zonder problemen door de douane en kwamen onze nieuw verpakte backpacks direct aanrollen op de bagageband. So far, so good. De metro bracht ons vliegensvlug naar het hotel. Daar aangekomen werd ons verzocht om een uurtje te wachten, zodat ze de kamer konden schoonmaken. Uiteraard werd het langer dan een uurtje, maar als dank voor ons geduld kregen wij een upgrade van de kamer. Prima!
We hebben nog nooit in zo'n grote hotelkamer geslapen, met een volledige keuken met wasmachine, een huiskamer, een slaapkamer, een badkamer, een 2de toilet, een groot balkon, 2 tv's etc.

Snel even opfrissen en op weg naar Palm Jumeirah, een door Nederlanders aangelegd eiland in de vorm van een palmboom. Dit eiland is volgebouwd met villa's, appartementen, een soort Efteling-hotel en een waterpark met grootse piramides. Onderweg werden we overmeesterd door de absurditeit die Dubai te bieden heeft. Enorme wolkenkrabbers worden afgewisseld met massieve winkelcentra's, grandioze villa's in gigantische wijken en tussendoor ook nog de allergrootste overdekte skihal ter wereld en het 7 sterren hotel de Burj El Arab. Tussen al de wolkenkrabbers (gemiddeld 400 meter hoog), staat ineens het hoogste gebouw ter wereld: de Burj Khalifa. Dit pandje is 828 meter hoog met 168 verdiepingen en steekt dus ver uit boven alle andere hoge gebouwen. Uiteraard wilde wij het uitzicht vanaf deze toren wel eens zien, dus gingen wij via het grootste winkelcentrum van de wereld (The Dubai Mall) naar de 125e verdieping. In 70 tellen kwamen we met klapperende oren boven. Wat een ongelooflijk uitzicht, al die andere wolkenkrabbers leken op luciferdoosjes. Vanaf deze toren hebben we de zon zien ondergaan, en na wat geduld konden we ook nog genieten van Dubai bij night: fantastisch! Eenmaal terug op de begane grond werden we ook nog door een wervelende (en natuurlijk grootste van de wereld) watershow vermaakt en zagen we dat de prachtige Burj in de Franse driekleur was verlicht: #prayforparis.

Op dag twee staan we vroeg op. Niet zo vroeg als de meesten hier doen doen voor het ochtendgebed, maar wel om naar de moskee te gaan. Moskee Jumeirah is open voor niet-islamitisch publiek. Schoentjes uit en Do gesluierd, gaan we naar binnen. We krijgen daar ruim een uur uitleg over de vijf pilaren van de islam. Deze uitgangspunten zijn prachtig en staan in een verschrikkelijk contrast in hoe terroristen de laatste jaren de islam in een verschrikkelijk daglicht stellen...

Met een perfect werkend openbaar vervoer systeem verplaatsen we onszelf naar de vismarkt en de goudmarkt. Btw, alles heeft hier airco... zelfs de bushokjes! Nadat we kunnen ontsnappen aan nogal opdringende marktlui, lopen we een mindere wijk in. Dubai was tot dat moment alleen maar pracht en praal, maar we zien nu ook dat niet alles blinkt. En blijkbaar kan je hier ook naar de dames van lichte zeden... mag dat wel van de profeet?

In de middag worden we opgepikt voor een dessert safari. Het was een lekkere toeristische bedoeling maar we vermaakten ons wel. In een eindeloze zandbak zien we de zon onder gaan, mogen we op een kameel rijden, krijgt Do een henna tatoeage (rustig mam, die verdwijnt vanzelf!), smullen we van oosterse lekkernijen terwijl we genieten van een voluptueuze dame die haar buikdans technieken showt.

Morgenochtend gaat wel de wekker omstreeks het ochtendgebed... we moeten rond 7 uur op het vliegveld zijn voor onze vlucht naar Sydney. Dus goodbye Dubai!!

Liefs!!

• 17 November 2015 - 21:03

Maudy:

Jeej het eerste verslag, leuk om te lezen! Jullie hebben al veel gedaan en beleefd in 2 dagen. Morgen een goede vlucht gewenst. xxx

• 17 November 2015 - 21:31

Arie & Liesbeth:

O,wat is het weer heerlijk om jullie verslag te lezen.Dit keer lekker op de bank met de Ipad in het fijne hoesje.Jullie hebben al goed het reis ritme te pakken,kunnen niet wachten op de kiekjes.Goede reis naar Sydney.XXX

• 17 November 2015 - 21:38

Mamado:

Wat hebben jullie al veel beleefd in 2 dagen, hier doen wij meer dan een week over.❤️
    Morgen een mooie vlucht toegewenst met lekkere hapjes en drankjes en af en toe lekker even slapen dan ben je er zo.

Laat even horen "we zijn geland" XXX

• 17 November 2015 - 21:42

Sanny Aka Hermana Mayor:

Inderdaad, wat hebben jullie in twee dagen al veel gedaan en beleefd!
    Een verblijf als een oliesjeik met als kers op de taart: een wasmachine.

• 17 November 2015 - 21:46

Sanny Aka Hermana Mayor:

Morgen op weg naar a land down under: een hele goede vlucht!

• 17 November 2015 - 21:55

PapaDo:

Mooi, het gaat jullie al meteen erg goed. Jullie zitten er al goed in aan dat volledige verslag te zien.
    Ga lekker door zo, morgen een goede vlucht toegewenst en geniet ook van die lange vlucht.
    Tot horens als jullie in Sydney zijn geland!

• 18 November 2015 - 06:40

Monique:

Heerlijk! X

• 18 November 2015 - 09:00

Bianca & Sem:

Zo leuk om weer met jullie mee te mogen reizen. Van big, bigger, biggest naar de Aussies.
    Goeie vlucht guys x

• 18 November 2015 - 09:44

Astrid En Ton:

Wat een prachtig begin van jullie reis! Heb het verslag van Dubai naar michelle en erik gestuurd die gaan morgen naar Dubai. Huwelijksreis. Geniet ze samen we gaan jullie volgen.
    Xx
    Astrid

• 18 November 2015 - 11:23

Garrick:

Waw Do & Arnold,
    alhoewel Do me verteld had dat er kans was dat jullie weer weg zouden gaan kwam het toch als een aangename en inspirerende verassing! Heel veel plezier. Ik ben heel benieuwd hoe de reis dit keer gaat verlopen! Down under dit keer las ik ergens... Ik volg jullie! Happy travels!
    Garrick

• 18 November 2015 - 12:12

Tas:

Nou zeg, is mn reactie weg :-(
    Nog een keertje dan :-)

Jaaaaa, het eerste verslag van de 2.0 reis, wat een avontuur alweer! Goede vlucht gewenst en kijk uit naar jullie volgende verslag.
    x

• 18 November 2015 - 17:04

Wilma:

Mooi hoor, jullie zullen lekker genieten, maar de hitte staat me niet aan, ik vind het hier nu lekkerder, nat en stormachtig

• 18 November 2015 - 17:36

Henny Diepenhorst:

Een heel fijne en mooie reis!Ik ga weer genieten van de verslagen en de foto's.

• 18 November 2015 - 20:07

Van Nienesjes:

Als het goed is zijn jullie op het moment van schrijven aan het landen in Sydney! Na 2 dagen Dubai(geweldig eerste verslag) en 13 uur vliegen.......down under!
    Have fune!

• 20 November 2015 - 07:17

Ilona :

Oh dat klinkt als een goed begin! Helaas zijn we nu niet zelf onderweg maar ik vind het heerlijk om jullie online te volgen en zo toch een beetje mee te reizen ; -)
    Veel plezier in Sydney!

• 20 November 2015 - 17:16

Sander Nadorp:

Leuk verhaal!
    Veel plezier down under

• 09 December 2015 - 14:31

Ben Toorenburg:

Zo wat laat maar eerste stukje gelezen. Ik had dat wel willen zien Do in een sluier met tattoo etc.
    Ik ga snel de rest lezen veel plezier in australie.